Supervisie

Voor professionals die zich intensief bezig willen houden met vragen uit hun beroepspraktijk:

  • Hoe verhoud ik me tot mijn vak?
  • Hoe verhoud ik me tot mijn organisatie?
  • Hoe is het gesteld met mijn professionele autonomie?
  • Hoe kan ik methodischer werken?
  • Hoe ga ik om met complexe cliëntsituaties?
  • Hoe bewaak ik mijn grenzen bij veeleisende cliënten?

In tien tot vijftien bijeenkomsten (individueel of in een groep) leren van werkervaringen en verantwoording nemen voor het eigen leerproces.

Ook is het mogelijk een eenmalig supervisiegesprek te houden van 1,5 uur als je een beperkte leervraag hebt. Ik fungeer dan als een kritisch spiegelende sparringpartner.

Supervisanten kiezen vaak voor mij vanwege mijn creatieve en prikkelende invalshoeken, terwijl ik toch, realistisch en nuchter, met beide benen op de grond de supervisiedoelen blijf bewaken.


Supervisie-over-Supervisie

Voor supervisoren in opleiding die in een individueel of in een groepstraject (15 bijeenkomsten) hun eigen “handtekening” als supervisor willen ontdekken:

  • Hoe verhoud ik me tot dit nieuwe vak?
  • Welke kwaliteiten breng ik mee en hoe kan ik deze integreren als supervisor/
  • Hoe stimuleer ik supervisanten tot echte zelfsturing?
  • Hoe richt ik leerprocessen in?
  • Hoe maak ik gebruik van methoden die daadwerkelijk bij mij passen?

Supervisoren-in-opleiding laten hun keuze op mij vallen wanneer zij actief kennis willen maken met creatieve en speelse methoden, waardoor zij hun eigen stijl kunnen aanscherpen, hun eigen creativiteit opsporen en die leren inzetten als supervisor.